Kategorie:

Czego oczekują podróżnicy podczas pobytu w hotelu?

O ile prawdą jest, że hotel to miejsce, które zapewnia komfort i wygodę, o tyle możemy kojarzyć go również ze spokojem i jakością. Kiedy podróżni decydują się wkroczyć w świat turystycznych przygód, szukają miejsc noclegowych (hoteli), które oprócz tego, że oferują taki wachlarz możliwości, mają również możliwość przekształcenia usługi hotelowej w drugi dom.

Podróżnicy mają różne gusta, od najbardziej egzotycznych do najzwyklejszych. Dla każdego z nich istnieją opcje. W przypadku tych egzotycznych, szukają oni hoteli, które zrywają z tradycyjnymi paradygmatami, generalnie są to hotele o stylu skoncentrowanym na prostych usługach, ale z dobrą obsługą klienta. Tradycyjnie tego typu hotele zlokalizowane są przy największych atrakcjach turystycznych, przy wodospadach, w parkach narodowych, lasach, zabytkach historycznych lub w każdym miejscu umożliwiającym uprawianie sportów ekstremalnych. Są one przeznaczone właśnie dla tego specyficznego podróżnika: niepokornego, żądnego przygód, ciekawego kultury, tradycji gastronomicznych. Potrafią oni przekształcić turystykę w formę biznesu, poświęcając się jej w pełnym wymiarze godzin.

Z drugiej strony, osoby formalne, definiowane jako te, które podróżują w celach biznesowych, mają bardzo różne opcje, ich hotele nastawione są na ekskluzywne usługi, z miejscami, które umożliwiają spotkania biznesowe, spotkania kierownictwa lub imprezy biznesowe. Tego typu hotele posiadają kilka stref, od recepcji do salonów umożliwiających przyjmowanie gości lub organizowanie wszelkich formalnych wydarzeń. Pokoje są zaprojektowane w określonych, neutralnych kolorach. Najczęściej spotykane są kolory czarny i biały.

Jakość i cena

Wiadomo, że każdy turysta szuka tego „idealnego połączenia”: jakości i ceny. Z tego powodu, menedżerowie hoteli muszą zarządzać pakietami, które dają doskonałą równowagę, która jest atrakcyjna dla podróżnych. Cena zawsze będzie zależała od tego, ile aspektów „premium” znajduje się w pokojach, długości pobytu i atrakcji dostępnych dla turystów. W tym celu konieczne jest przeprowadzenie przez firmy hotelarskie badania rynku.